Spelandet.

Så hur gick det att spela nudå?
Jo, det första som hände var att jag insåg att spelet inte fungerade på min dator eftersom att det var för gammalt. Alltså fick jag gräva fram en väldigt väldigt gammal laptop som var långsammare än allt annat jag nånsin använt i datorväg. Men efter en fenomenalt lång tid så sattes spelet iallafall igång.
Börjar med att muminfamiljen sitter i sitt kök då TooTicki kommer in med en flicka som heter Ninni. Hon har blivit osynlig och det är ens jobb att göra
henne synlig igen genom att spela masser av olika minispel. Exempelvis ska man skjuta vatten på fåglar som försöker sno Lilla Mys äpplen, programmera en robot hur den ska bära sylt, hjälpa snusmumriken med melodier, spela badminton med mumintrollet och hjälpa pappan att sätta ihop kugghjul till en maskin. Det sista var för övrigt en total omöjlighet för mej. Förstod överhuvudtaget inte hur det var meningen att man skulle göra för att klara av det. Känns bra när spelet är från +3 år.
Även om spelet laggade och vissa knappar inte fungerade alltid + hoppade över vissa delar (skyller mest på datorn egentligen) så var det ändå mysigt. Det var fint på nått vis att se Ninni bli synligare och synligare för varje gång man lyckades med nånting. Som att hon växte liksom. Nu blir jag sentimental/ töntig kanske men det struntar jag i. Man blev glad av det. 

Och hemskt ledsen att jag inte kan visa några som helst bilder alls, men datorn klarade inte av att print-screena och tabba ner och allt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0